ŽIVLJENJE IZ BOŽJE BESEDE

 

 

Iz vsega srca prosimo Gospoda

in Svetega Duha,

naj prepodi vso meglo in temo,

ki se je po grehu nakopičila v nas

in nam zastira pogled srca,

tako da bomo mogli potopiti duha v postavo

kot oni, ki je rekel: »Odpri mi oči,

da bom mogel dojemati čuda tvojih zakonov!«

Dan in noč hočemo razmišljati tvoja pisma

in čuti v molitvi.

Zaupno prosimo Gospoda,

naj nam razodene smisel svojih pisem

in nam pokaže,

da zakonov Duha ni dovolj spoznavati

samo z razumom,

temveč jih je treba izpolniti z dejanji.

Samo potem bomo po razsvetljenju Svetega Duha

dosegli milost v Kristusu Jezusu, našem Gospodu,

ki mu velja vsa slava in oblast

na vekomaj. Amen.

(Origen, u. 253)

 

Ne boj se, ljubljeni(a) ___________.

 

Mir s teboj (Dan 10,19)!

 

JAZ SEM, KI SEM (2 Mz 3, 14).

Jaz sem GOSPOD, tvoj Bog (2 Mz 20,2).

Jaz sem GOSPOD, ki sem vse naredil, ki sem sam razpel nebo, razprostrl zemljo – kdo je bil z menoj (Iz 44, 24)? Jaz sem naredil zemljo in ustvaril človeka na njej (Iz 45, 12).

Nikar se ne boj in ne plaši (5 Mz 31,8)! Ne boj se in ne trepetaj(5 Mz 1,21)!

Preden sem te upodobil v materinem telesu, sem te poznal; preden si prišel iz materinega naročja, sem te posvetil (Jer 1,5). Jaz, GOSPOD, sem te poklical po pravici in te prijel za roko, varujem te (Iz 42,6).

Ne boj se, saj sem jaz s teboj, nikar se plaho ne oziraj, saj sem jaz tvoj Bog. Okrepil te bom in ti pomagal, podpiral te bom s svojo pravično desnico (Iz 41,10).

Mar pozabi žena svojega otročiča in se ne usmili otroka svojega telesa? A tudi če bi one pozabile, jaz te ne pozabim (Iz 49,15).

Z večno ljubeznijo te ljubim, zato ti tako dolgo izkazujem dobroto (Jer 31,3).

Jaz sem, jaz sem tisti, ki izbrisujem tvoje prestopke zaradi sebe in se ne spominjam tvojih grehov (Iz 43,25). Kliči me in ti bom odgovoril; povedal ti bom velike in nedoumljive reči, ki jih nisi poznal (Jer 33, 3).

Jaz sem Bog Močni! Hodi pred menoj in bodi popoln (1 Mz 17,1). Ne boj se.. Jaz sem tvoj ščit, tvoje plačilo bo zelo veliko (1 Mz 15,1).  Zares te ne bom zapustil, dokler ne storim, kar sem obljubil (1 Mz 28,15).

Saj sem jaz, GOSPOD, tvoj Bog, Sveti Izraelov, tvoj rešitelj (Iz 43,3). Jaz sem prvi in jaz sem poslednji, razen mene ni Boga (Iz 44,6).

Jaz sem Gospod, tvoj Bog, ki te učim, kar ti koristi, ki te vodim po poti, po kateri moraš hoditi (Iz 48,17). Jaz sem, ki govorim s teboj (Jn 4,26).

Jaz sem vstajenje in življenje: kdor vame veruje, bo živel tudi če umre (Jn 11,25). Jaz sem pot, resnica in življenje (Jn 14,6). Jaz sem luč sveta. Kdor hodi za menoj, ne bo hodil v temi, temveč bo imel luč življenja (Jn 8,12).

Dal ti bom skrite zaklade, bogastva v skrivališčih, in spoznal boš, da sem jaz GOSPOD, ki sem te poklical po imenu (Iz 45,3).

 

__________, ali me ljubiš (Jn 21,16)?

 

 

Kdor si domišlja torej, da je doumel /Sveto pismo/ ali kateri koli
njegov del, a s tem razumevanjem ne gradi dvojne ljubezni do Boga in
bližnjega, ta ga še ni razumel. Če pa je kdo - po drugi strani - našel
pri svojem študiju kakšno koristno misel za gradnjo ljubezni, ne da bi
pri tem zadel pristno avtorjevo misel v odlomku, ki ga razlaga, ni
storil pogubne napake in se ni niti malo zlagal.

 (...)
Kdor misli drugače kot sveti pisatelj se moti, ker /Sveto pismo/ ne
laže. In vendar če se moti, - kakor sem začel razlagati - ko podaja
tolmačenje, ki gradi ljubezen, cilj zapovedi, se moti kot človek, ki je
po pomoti skrenil s ceste in koraka naprej čez polja k cilju, kamor tudi
sicer vodi cesta. Seveda pa je treba popraviti njegovo zmoto in mu
pokazati, da je veliko bolj koristno, če hodi po cesti. Za bati se je
namreč, da bo ubiral prečna in kriva pota, če se navadi stranpotov. (...)

                                     sv. Avguštin, /Doctrina christiana/, L. I., C. XXXVI-XL.

 

Sveto pismo. Je sveto, ker ti ga pošilja Bog. Je takšno, kot je, ker je takšno najbolj pripravno, da te ogovori.
Je dolgo, najdaljše od vseh pisem, ki jih boš kadarkoli dobil. Zato, ker ti ga pošilja oseba, ki te najbolj ljubi. In, ker je tudi tebi "ta oseba" draga, boš Njegova sporočila prebiral kolikor pogosto se bo dalo.
In dajal boš svoj odgovor. Odpisoval boš svoji Ljubezni, vsak dan ji boš skušal odgovarjati – s svojim življenjem.

O, moj Gospod daj, da bi sledil vrsticam pisma!!!

 

 

DESET NASVETOV ZA BRANJE SV. PISMA

 

Škofje v ZDA si zelo prizadevajo, da bi verniki radi brali Sveto pismo (SP). V ta namen so podali deset praktičnih nasvetov, da bo branje SP hkrati molitev in koristno za duhovno življenje. Branje SP začnemo z molitvijo, da odpremo naša srca in dušo Božji besedi in ga zaključimo z molitvijo, da bo Božja beseda obrodila svoj sad in nam pomagala, da postanemo bolj sveti in bolj verni ljudje.

 

Prvi nasvet.

Za katoličana je branje Svetega pisma ena od oblik vsakodnevne molitve.

Ko namreč beremo navdihnjeno besedo poglabljamo naš odnos z Bogom in pravilno razumemo naše mesto v skupnosti, ki se zbira v Božjem imenu.

 

 

Drugi nasvet.

Pred in po branju Svetega pisma je treba moliti. Branje SP ni branje

romana ali zgodovinske knjige. Branje moramo začeti z molitvijo v kateri prosimo Svetega Duha, da odpre naše srce in duha Božji besedi. Branje SP zaključimo s prošnjo, da bi Božja beseda v našem življenju obrodila svoj sad in nam pomagala, da postanemo bolj sveti in bolj verni ljudje.

 

Tretji nasvet.

Ko izbiramo med izdajami Svetega pisma, izberimo katoliško izdajo, ker ta vključuje celoten seznam svetih knjig z uvodi in opombami, ki nam olajšajo razumevanje besedila. Katoliška izdaja ima vedno oznako »imprimatur«, kar pomeni, da besedilo ustreza katoliškemu nauku.

 

Četrti nasvet.

Sveto pismo ni knjiga, ampak knjižnica, ker je to zbirka 73. knjig, ki so bile napisane tekom stoletij. Knjige vsebujejo zgodovino kraljev, prerokbe, pesnitve, pisma, ki opisujejo vero in vernike novih skupnosti in poročila vernikov o Jezusovem oznanjevanju in trpljenju. Ko bralec pozna razne vrste knjig, mu to pomaga, da lažje razume kakšno leposlovno zvrst je pisatelj izbral, da bi podal vsebino sporočila.

 

Peti nasvet.

Dobro je vedeti, kaj Sveto pismo je in kaj ni. SP je pripoved o odnosih Boga z ljudstvom, ljudmi, ki si jih je izbral. SP ni zgolj zgodovinsko besedilo, znanstvena knjiga, ali politični razglas. V Svetem pismu nas Bog uči resnice, ki nas vodijo v odrešenje.

 

Šesti nasvet.

Zavedati se moramo, da je vsota vedno večja od delov. Sveto pismo je treba brati v zgodovinskih okoliščinah: kaj se je zgodilo pred in potem, ko je sveti pisatelj napisal določeno knjigo. To nam pomaga, da bolje razumemo vsebino besedila.

 

 

 

Sedmi nasvet.

Stara zaveza je vedno v odnosu do nove, obe zavezi se medsebojno osvetljujeta in dopolnjujeta. Kadar namreč beremo staro zavezo v luči Jezusovega vstajenja, postane besedilo vrednota sama po sebi. Obe zavezi pa nam pomagata razumeti Božji načrt o človeku in človeštvu.

 

Osmi nasvet.

Svetega pisma ne beremo vedno sami. Ko namreč katoličan bere in

razmišlja o SP, naj se zavestno pridruži možem in ženam, ki so resno vzele Božjo besedo in jo uresničujejo v svojem življenju. Katoličan namreč

bere Sveto pismo znotraj izročila Cerkve, da bi bil deležen svetosti in modrosti vseh vernikov.

 

Deveti nasvet.

Odpira se vprašanje, kaj meni Bog govori!? Sveto pismo ni naslovljeno

davno umrlim ljudem, ampak je naslovljeno nam, sedaj živečim ljudem, ki živimo v sedanjih enkratnih okoliščinah. Kadar beremo, moramo razumeti, kaj pravi besedilo in kako so verniki v preteklosti razumeli to sporočilo. V luči takšnega razumevanja se potem vprašajmo: »Kaj meni Bog govori?«

 

Deseti nasvet.

Branje Svetega pisma ni dovolj. Če Sveto pismo ostane le beseda na

papirju, nismo ničesar naredili. O sporočilu moramo premišljevati, kako naj postane sestavni del našega delovanja. Samo takrat bo Božja

beseda postala živa in učinkovita.

Dodatne informacije